Sanitechniek in 3 maanden tijd efficiënter met ERP
Tot voor kort beschikte Sanitechniek niet over een overkoepelend ERP-pakket. Hierdoor moest alles handmatig ingevoerd en/of gekopieerd worden, wat veel kans gaf op fouten.
Sanitechniek in 3 maanden tijd efficiënter met ERP
Tot voor kort beschikte Sanitechniek niet over een overkoepelend ERP-pakket. Hierdoor moest alles handmatig ingevoerd en/of gekopieerd worden, wat veel kans gaf op fouten.

Versnipperde informatie
Komaf maken met versnipperde informatie, manueel werk en hoge foutenkans. Daar draaide het om bij Sanitechniek. Er was nood aan een gebruiksvriendelijk en geïntegreerd IT-systeem dat alle informatie en applicaties bevat, zeker omdat het bedrijf in volle ontwikkeling was.

"Astena ontwikkelt in nauwe samenwerking met Microsoft een zeer degelijk ERP-pakket waarbij heel weinig maatwerk komt kijken. Bovendien werken ze door middel van een zorgvuldig uitgebouwd ecosysteem samen met tal van professionele partners."
Sectorkennis & Microsoft
Astena is gespecialiseerd in softwareoplossingen voor bouw- en installatiebedrijven en kennen onze sector, onze klanten en onze concullega’s. Hierdoor spreken ze dezelfde taal als ons en dat was doorslaggevend bij onze beslissing.
Ook technologie was een zeer belangrijke factor aangezien de Willemen Groep, ons moederbedrijf, sterk inzet op digitale transformatie. Het was een must om te werken met Microsoft.

"Uiteindelijk zal het erop neerkomen dat er minder administratieve last terechtkomt op de schouders van onze medewerkers. Zo draait ons bedrijf niet alleen beter maar zijn onze mensen ook des te tevredener in hun job!"
In 3 maanden efficiënter werken
De implementatie nam drie maanden in beslag, een knappe timing waarvan we erg onder de indruk zijn. We verwachten op korte termijn de vruchten te plukken van de software en de daarmee gepaard gaande nieuwe manier van werken bij Sanitechniek:
- Snelle en correcte calculaties.
- Duidelijk zicht op alle projecten en betere bewaking van de budgetten.
- Meer kostencontrole door ‘3-way matching’: inkopen, ontvangsten, facturen.
- Digitaliseren van interventies, onderhoud en kleine werken voor particuliere klanten.
- Eenvoudiger beheer van relaties en medewerkers in één overkoepelend systeem.
- Eenmalige en eenduidige input van gegevens in het ERP-systeem, ook vanuit andere applicaties.
- Integratie met de boekhouding.