Zolderse Dakprojecten vergroot marges

Een explosieve groei leidde er toe dat Zolderse Dakprojecten (ZDP) hun bedrijfsprocessen end-to-end wilden structureren met behulp van een ERP-systeem.

Zolderse Dakprojecten vergroot marges

Een explosieve groei leidde er toe dat Zolderse Dakprojecten (ZDP) hun bedrijfsprocessen end-to-end wilden structureren met behulp van een ERP-systeem.

Uitdagingen door stevige groei

ZDP had twee duidelijke doelen voor ogen: de digitale cirkel rond maken zodat er end-to-end gewerkt kon worden en het opkrikken van transparantie en efficiëntie. Astena had al kant-en-klare modules door hun ervaring en kennis over de sector. Dat zorgde voor een vlotter traject en verlaagde de kosten gevoelig.

“Als familiebedrijf zat het idee van ‘keihard werken en we komen er wel’ ingebakken in ZDP. Door onze groei was dat niet meer houdbaar. Er was nood aan meer structuur en end-to-end digitaal werken.”

Bart Verjans, Director Administration en Finance

Dynamisch bijsturen en apps

Om nog vlotter met Business Central te werken, lanceerden ze anderhalf jaar na de implementatie een tweede golf gericht op gebruiksgemak en extra opleiding. Zo bereikten ze ook het efficiëntie-doel met gemak.

Met het Microsoft Power Platform – dat eenvoudig aan Business Central connecteert – komen (mobiele) applicaties om het werk te vereenvoudigen en on-the-go input en output te hebben.

"Maximaal werken met hetzelfde team – zowel intern als bij je partner – gedurende een ERP-traject is cruciaal om de slaagkansen te verhogen. Hoewel je dit nooit 100 procent kan garanderen, kan je er wel voor zorgen dat ervaren mensen maximaal worden vrijgemaakt om mee te werken. En vergeet het engagement van het management niet in deze!”

Bart Verjans, Director Administration en Finance

Digitale kaart blijven trekken

ZDP is ondertussen aan de derde golf bezig om nog meer de digitale kaart te trekken; een Business Intelligence-platform bovenop de ERP. Analyses die worden meegenomen in strategische beslissingen zoals welke klanten en segmenten al of niet te benaderen of, welke projecten bijsturen? Daar was vijf jaar geleden al sprake van, maar nu pas zitten de data en processen goed genoeg om er mee verder te gaan.