Dit is waarom je de overgang van een stand-alone ERP-systeem naar een platform aanpak moet overwegen

Terug naar nieuws
Ik wil graag meer info

Traditioneel bestaat de IT-architectuur in organisaties uit meerdere software oplossingen. Ze zijn min of meer gescheiden en elk heeft betrekking op specifieke bedrijfsprocessen en levert specifieke functionaliteit. Dat werkt  prima als jouw medewerkers slechts één van deze sub-systemen gebruiken. Maar realiteit is dat zij met vele van deze oplossingen op dagelijkse basis moeten werken. Om nog maar niet te spreken over de problemen die jouw klanten ervaren als gevolg van deze bonte mix van systemen. Hoe los je deze uitdaging op?

Linkerhand weet niet wat de rechterhand doet

In de afgelopen decennia hebben de meeste organisaties  een ERP-systemen geïnstalleerd. Grote organisaties hebben vaak zelfs meerdere ERP- én CRM-systemen. Verschillende systemen per divisie. Per land. Of per industrie. En soms in willekeurige volgorde als gevolg van overnames. De ERP-oplossingen helpen om de 'back-end' processen van de organisatie te beheren, terwijl de CRM-oplossingen de 'front-end' afdekken - gericht op huidige en potentiële klanten. Niet zelden is de integratie en afstemming tussen front-office en back-office onbevredigend geregeld. En dat is niet alleen frustrerend voor jouw medewerkers die daardoor worden geconfronteerd met verschillende technologieën, verschillende gebruikers interfaces, verschillende logica en verschillende  toegangs vereisten. Maar het is vooral ook frustrerend voor jouw huidige en toekomstige klanten! Immers, als de linkerhand van jouw organisatie heeft geen idee wat de rechterhand precies doet zijn jouw klanten en hun tevredenheid over jouw dienstverlening in gevaar.

Niet enkel ERP in dagdagelijks gebruik 

Dit blijft natuurlijk niet beperkt tot louter de ERP- en CRM-oplossingen. Denk ook maar eens aan de (gebrekkige) integratie tussen deze oplossingen en jouw office tools, de planningsoplossing, het document management systeem of de webshop. Om maar ‘ns een paar voorbeelden te noemen.

Hoewel sommige van jouw klanten zich zorgen maken over in welk land hun gegevens worden opgeslagen zijn slechts zeer weinig klanten geïnteresseerd of hun gegevens nou juist in jouw ERP of  in jouw CRM-systeem worden opgeslagen. Sterker nog, dat kan de meeste klanten niets schelen! Waar ze wel veel om geven is jouw vermogen om een perfect product of dienst te leveren met een uitstekende klanten service en een zorgeloze gebruikerservaring.

Ben jij serieus om een klantgerichte organisatie te worden? En streef je naar succes in jouw digitale transformatie-initiatieven? Dan doe je er goed aan om af te stappen van je huidige stand-alone ERP/CRM-oplossing en naar een platform benadering te transformeren

Krachtig op zich. Samen nog beter

Het Microsoft Power Platform is groter dan de som van de afzonderlijke delen. Verbind Dynamics 365, met Office 365, met Azure en honderden andere apps, en bouw complete bedrijfsoplossingen.

We leggen samen met u de puzzel van een klant-georïenteerd IT-platform op basis van vooruitstrevende technologie. Neem contact met een specialist bij Astena via info@astena.be of op 09/296 31 14

 

 

Terug naar nieuws
Ik wil graag meer info