Hoe goed doorstaat jouw huidige ERP-leverancier de crisis?

Terug naar nieuws
Ik wil graag meer info

We zijn nu bijna een jaar onderweg met deze wereldwijde COVID-19-crisis. De meeste bedrijven hebben inmiddels met vallen en opstaan een weg gevonden, waar anderen het nog steeds moeilijk hebben. Een interessante vraag is hoe goed jouw huidige ERP-leverancier het doet. Profiteren  zij van de sterk toegenomen vraag naar digitalisering? Of hebben ze het juist moeilijk om het hoge  innovatietempo bij te houden? Een analyse.

IT houdt onze samenleving draaiende

Als er één ding is dat we hebben geleerd tijdens deze crisis, is het wel dat IT onze samenleving draaiende houdt. Of het nu gaat om thuiswerken, digitale consulten met artsen of de e-learning voor onze kinderen. En dit is natuurlijk ook het geval voor zakelijke toepassingen. Bedrijven over de hele wereld worden gedwongen om het uiterste uit hun oplossingen te halen.

Draait jouw IT-leverancier mee?

Met dat besef rijst de vraag hoe jouw leverancier het dezer dagen doet. En hoe goed zij de crisis doorstaan. Het succes van jouw bedrijf hangt immers steeds meer af van de ondersteuning, de strategie, de financiële prestaties, de innovatie en de continuïteit van jouw leverancier.

Hier is een lijst met relevante vragen die jij kunt gebruiken in de gesprekken met jouw leverancier. Hun antwoorden helpen jou om een beter inzicht in hun huidige positie te krijgen. En nog veel belangrijker - in hun vermogen om hun ondersteuning van jouw huidige ERP-systeem, jouw bedrijfsprocessen en jouw prestaties in de nabije toekomst voort te zetten.

  • Wat was uw totale omzet in 2020? En hoe verhoudt dat zich tot 2019?
  • Wat was uw netto inkomen in 2020? Hoe verhoudt dat zich tot 2019?
  • Hoeveel werknemers had u eind 2020? Hoe is dat vergeleken met 2019?
  • Hoeveel nieuwe klanten hebt u gewonnen in 2020? Hoe is dat vergeleken met 2019?
  • Hoeveel klanten had u eind 2020? Hoe verhoudt dat zich tot het aantal per eind 2019?
  • Wat is uw R&D-budget voor 2021 en wat is de trend in uw R&D-uitgaven?
  • Heeft u een up-to-date product roadmap? En is deze ook publiek toegankelijk?
  • Heeft u een strategie om over te stappen van de huidige ERP-producten naar een  platform aanpak?

Sinds 2006 leidt strategie en een sterke R&D tot succesverhalen bij onze klanten. Maak een afspraak en ontdek Astena's strategie voor de komende jaren via info@astena.be

 

Terug naar nieuws
Ik wil graag meer info