De cloud is overal, de strategie nog niet

Terug naar nieuws
Ik wil graag meer info

De toekomst is digital first.

De coronacrisis heeft de digitale transformatie versneld, alvast wat de digitale werkplek betreft. Maar wat met de andere domeinen op de digitale snelweg?

Wie de economie in de gaten houdt, weet dat we moeten evolueren naar een ‘digital first’-aanpak op elk beleidsniveau en in alle sectoren. In de toekomst wordt elke organisatie op de een of andere manier een digitaal bedrijf. Of niet, en dan dreigt ze irrelevant te worden. Toch blijkt uit ons onderzoek naar de ambities en cloudstrategie van grote bedrijven, een onderzoek dat we naar aanleiding van de coronacrisis voerden, dat slechts drie procent van de ondervraagden zichzelf als digital first beschouwt.

Digitale mentaliteit fors verhogen

Tegelijk zien we dat de cloud en bijhorende diensten niet meer weg te denken zijn. Het doet vermoeden dat veel bedrijven – ondanks sterk ingeburgerd gebruik van de cloud – een strategische stap gemist hebben. Er is dus nog veel werk aan de winkel om de digitale maturiteit fors te verhogen. Gelukkig blijkt ook dat bij veel bedrijven cloud wel hoog op de agenda staat. Er is dus zo goed als zeker beterschap in zicht.

We hopen dat de resultaten in dit marktonderzoek u inzichten bezorgen om uw strategie bij te sturen, op te bouwen of om het vertrouwen in uw uitgestippelde koers te versterken.

Aanvraag marktonderzoek 'De cloud is overal, de strategie nog niet'

 

 

Terug naar nieuws
Ik wil graag meer info