Intercare

Na de overname door het nieuwe management, Gregory en Olivier Mestdagh, stond het ICT-bedrijf Intercare voor een moeilijke keuze: ofwel ter plaatse blijven trappelen, ofwel verder doorgroeien en professionaliseren. Toen de twee bedrijfsleiders de knoop doorhakten en voor de tweede optie gingen, bleek echter al snel dat een vervanging van de bestaande softwaretoepassingen voor administratieve opvolging door één geïntegreerd bedrijfssysteem een absolute noodzaak was. Na een analyse ging de keuze naar de oplossing van het softwarebedrijf Astena, dat met Microsoft Dynamics NAV en de servicemodule Astena Service Comfort een oplossing kon voorleggen die reeds aan 90% van de verwachtingen voldeed.

Profiel

Intercare, opgericht in 1986, levert als ICT-bedrijf totaaloplossingen voor netwerkinfrastructuur aan KMO’s van 5 tot 75 gebruikers. Het bedrijf, dat twaalf medewerkers tewerkstelt, telt 500 actieve klanten in het laatste boekjaar.

Uitdaging

• Als KMO-organisatie kiezen voor een geïntegreerd bedrijfssysteem

• Geïsoleerde softwaretoepassingen samenvoegen met een duidelijke ROI (return on investment)

• Uitrollen van een nieuwe service module met ruime impact naar heel wat medewerkers

• 4 dagen/maand onderhoudsfacturen opstellen omwille van verspreide informatie en papieren werkbons

Oplossing

• Betrouwbaar Microsoft platform om bedrijfsgroei te ondersteunen

• Web portal biedt tranparantie naar klanten

• Electronische communicatie met de belangrijkste leveranciers voor live-update artikelen

• Extra interventies en extra technici zonder verzwaren van de administratie mogelijk

• automatisering contractbeheer met historieken, prijzen en service level

• 1 parttime administratief medewerker uitgespaard

Intercare
“Het was kiezen tussen stilstaan of verder groeien en professionaliseren. De implementatie van een geïntegreerd systeem heeft een invloed op een KMO-organisatie als de onze.”
Olivier Mestdagh - Bestuurder Intercare
« Keer terugDownload deze case »

Gebruikte oplossing